Facebookbedrijven pagina checklist

Onderstaand ziet u een checklist voor een Facebook bedrijvenpagina. Deze checklist laat zien welke mogelijkheden Facebook biedt voor uw onderneming. Via deze simpele lijst checkt of u alles goed heeft ingesteld, zodat u Facebook voor bedrijven optimaal kunt benutten.

  1. Maak eerst zelf een persoonlijk Facebookprofiel aan.
    Informatie van jouw profiel wordt niet weergegeven op je Facebookpagina, tenzij je dat zelf daar deelt.
  2. Hebt u de juiste paginacategorie gekozen?
    Kies uit: Lokaal bedrijf of plaats, bedrijf, organisatie of instelling, merk of product, artiest, band of bekende persoon, entertainment of goed doel of community.
  3. Hebt u een profielfoto ingevoegd?
    Denk daarbij bijvoorbeeld aan uw bedrijfslogo.
  4. Hebt u een pakkende achtergrondfoto ingesteld?
    Denk bijvoorbeeld aan een foto van uw bedrijfspand, of een foto van uw medewerkers.
  5. Hebt u de pagina-informatie ingevuld?
    De opties kunnen per type pagina verschillend zijn, zoals, adres, korte beschrijving, onderwerpen, openingstijden, parkeergelegenheid, e-mailadres, telefoonnummer, website etc.
  6. Maakt u goed gebruik van de actieknop?
    Denk daarbij aan de actie die u wilt dat bezoekers ondernemen, zoals uw website bezoeken of contact met u opnemen.
  7. Vind-ik-leuks
    Laat hier zien welke pagina’s u ondersteunt. Dat kunnen bijvoorbeeld partners of collega-bedrijven zijn of uw branchevereniging.
  8. Facebook apps
    Het gaat hier om aanvullingen op uw Facebookpagina. Zo is het mogelijk dat u een app instelt waar e-mailadressen worden verzameld.
  9. Zijn alle instellingen van uw pagina goed ingesteld?
    Vergeet niet uw privacyinstellingen naar wens aan te passen.
  10. Zijn er meerdere beheerders van uw pagina?
    Hebben deze beheerders ook de juiste rechten? Dit kunt u checken en/of invoeren bij de tab Paginarollen.
  11. Uw Facebook doelgroep
    In coronatijd zitten meer mensen dan ooit op Facebook. Maar de vraag is, wie is uw publieksgroep, uw doelgroep?. In welke leeftijdscategorie vallen ze en welke interesses hebben zij? Dit kunt u checken bij Facebook Insights. Uw doelgroep binnen Facebook kunt u zo exact identificeren.
    U krijgt inzicht in:
    – Leeftijd
    – Woonplaats
    – Interesses
    – Opleidingsniveau
    – Burgerlijke staat
    – Beroep
  12. Facebook doelstellingen
    Ga eens na waarom u met uw onderneming op Facebook zit.
    Hou bij het maken van uw pagina een paar duidelijke doelen voor ogen die u wilt bereiken. En zorg dat u profiteert van de unieke functies van uw pagina.

    Doelen kunnen zijn:
    • Verkeer genereren richting mijn website
    • Nieuwe klanten werven voor mijn onderneming
    • In contact komen met mijn doelgroep
    • Het imago van mijn bedrijf verbeteren.
    • Klanten online helpen (service)
  13. Content op uw Facebookpagina
    Is uw content (inhoud) wel afwisselend? Gebruikt u alle mogelijkheden die beschikbaar zijn, zoals:
    – Tekst
    – Foto en Link
    – Aanbiedingen
    – Link naar uw website
    – Video’s
    – Polls
    – Evenementen
  14. Contentkalender
    Wanneer u weet wat u wilt bereiken, is het tijd om een contentkalender op te stellen. Hiermee plant u wat u wanneer gaat posten. Facebook pagina’s presteren het beste als u regelmatig content plaatst of communiceert met fans. Kunt u nog wat hulp gebruiken bij het opstellen van die contentkalender? Wij doen dat graag voor u. LinQxx kan ook elke week een uniek bericht voor uw bedrijf schrijven én plaatsen, na uw goedkeuring.
  15. Statistieken over uw Facebookpagina
    Het gezegde is niet voor niets: Meten is Weten. Dat geldt ook op Facebook. Raadpleeg diverse statistieken op het tabblad statistieken. Dit zit naast Help, bovenaan uw bedrijfsprofiel op Facebook.
  16. Uw Facebookpagina promoten
    Nu er een mooie Facebook pagina is, is het zaak dat u gevonden wordt! U kunt uw content via Facebook Ads promoten, maar doe dat alleen bij de content die populair was. Des te meer likes en shares een post genereert, hoe goedkoper u uit bent voor advertenties. Daarom is het zaak om alleen die posts te kiezen die zeer goed scoren en deze kunnen gepromoot worden via Facebook Ads.
  17. Toch hulp nodig?
    Waarom zou u rechtsaf gaan als u ook naar LinQxx kunt? 
    Wilt u het aanmaken van uw bedrijvenpagina toch liever uitbesteden?
    Wij doen dat dagelijks, dus doen dat ook graag voor u.

Milan Op het Veld & Stan Dekker
Stagiaires LinQxx


© | Alle rechten voorbehouden.
Powered by LinQxx.