Wat doet de SEO-scan?
Zowel de gratis versie van de SEO scan als de premium versie beoordelen uw website volgens de drie voornaamste punten volgens de richtlijnen van Google. Onze online tool geeft u een analyse op basis van on-page (content), off-page (autoriteit) en techniek. De gratis SEO scan checkt uw website op deze hoofdpunten, maar de premium scan legt alle tekortkomingen bloot met een analyse die vele malen verder gaat.
Check: Content
De SEO-scan beoordeelt uw website als eerste op relevante content; een van de drie onderdelen die voor Google essentieel zijn. Denk hierbij aan zoekwoorden, zoekwoorddichtheid en het gebruik van dubbele of originele content. Onze premium check rapporteert ook over een aantal andere factoren. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van headings (heeft iedere pagina een h1, h2), alt-attributen, (SEO) titles, meta descriptions en meer. Ook analyseren we daarbij potentieel nieuwe zoekwoorden.
Check: Autoriteit
Naast het analyseren van de content, scannen we uw website op autoriteit. Autoriteit wordt bepaald aan de hand van het aantal en de kwaliteit van inkomende links. U krijgt uitgebreide informatie over de score in de SEO scan van zowel uw home pagina als het totale domein, gebaseerd op de statistieken van drie essentiële tools. Ook kijkt de SEO-checker naar het totale aantal links, domeinen, IP-adressen en subnetten, evenals het soort links en de anchorteksten die daarbij horen.
Check: Techniek
Onze SEO scan neemt ook de techniek van uw huidige website onder de loep. Die is namelijk essentieel voor de wijze waarop zoekmachines zoals Google uw website indexeren. Dat zal ook het gedrag van uw bezoekers positief beïnvloeden. Onze Quick scan kijkt niet alleen naar de snelheid van uw website, maar ook naar diverse indexeringsstatistieken, codes en scripts. De analyse van de websitesnelheid en de algehele performance vindt plaats op basis van cruciale tools. Aan de hand hiervan verschijnt een rapport met aanbevelingen voor verbeteringen. Denk bijv. aan Google Pagespeed (Lighthouse), Pingdom en GTMetrix. Ook crawlability, indexability en het juiste gebruik van codes worden meegewogen. Op die manier komen coderingsfouten als W3C errors en het gebruik van Inline Css aan het licht, naast een uitgebreide controle op breadcrumbs, sitemaps en het robots.txt-bestand.