Skip to main content

E-mail

U kan uw e-mail en website overal ter wereld bekijken. Toch kan het zijn dat u vragen heeft over het gebruik van een van onze diensten. Maak daarom een keuze uit een van de volgende items voor antwoorden op veel van uw supportvragen.

Hoe voeg ik een nieuw e-mailaccount toe?

Een nieuw e-mailaccount kan alleen door de klantenservice van LinQxx worden aangemaakt.

Hoe gebruik ik de webmail?

U gebruikt onze webmail als u online uw e-mail wilt bekijken. Door onze webmail te gebruiken, kan dat overal waar u een internetverbinding hebt. In dit artikel leggen we uit hoe je onze webmail kan bereiken.

https://www.domeinnaam.nl/webmail
(vervang domeinnaam.nl voor uw eigen domeinnaam)

Hoe stel ik e-mail in op mijn iPhone?

Belangrijk: In dit artikel gaan we er vanuit dat uw website online staat en het e-mailadres reeds voor u is aangemaakt.

Stap 1. Ga op uw iPhone naar Instellingen > Wachtwoorden en accounts en tik op Nieuwe account.

Stap 2. Kies op het nieuwe scherm voor Andere en tik op Voeg mailaccount toe.

Stap 3. Voer de gevraagde gegevens in. Het e-mailadres en wachtwoord moeten gelijk zijn aan het e-mailadres zoals u dat van ons heeft ontvangen. Tik op Volgende.

Stap 4. Op het nieuwe scherm kunt u kiezen uit IMAP en POP. Als u kiest voor POP, dan wordt alle e-mail van de server verwijdert en gedownload naar uw iPhone. Op deze manier is de e-mail niet meer te bereiken vanaf andere apparaten. Daarom is het beter om dit op IMAP te laten staan. Bij Server inkomende post en Server uitgaande post voert u het volgende in:

  • Hostnaam: mail.domeinnaam.nl hierbij is “domeinnaam” uw domeinnaam.
  • Gebruikersnaam: Hier voert u het e-mailadres in wat u van ons heeft verkregen.
  • Wachtwoord: Hier voert u het wachtwoord in wat bij het e-mailadres hoort.

Let op: Ondanks dat er bij server uitgaande post optioneel staat is het bij ons verplicht deze in te voeren. Dit zijn dezelfde gegevens als de server inkomende post.

Stap 6. Tap op Volgende. Het e-mailadres zal nu nog gecontroleerd worden waarna u alle kunt bevestigen. Het e-mailadres is nu ingesteld op uw iPhone.

Hoe stel ik een automatisch antwoord in?

Wanneer u bijvoorbeeld op vakantie bent, is het belangrijk dat u contactpersonen hiervan op de hoogte worden gebracht. Dat kan gemakkelijk met een automatisch antwoord. De afzender krijgt dan automatisch een vooraf ingesteld bericht wanneer deze persoon een mail stuurt naar uw e-mail adres.

Microsoft Outlook
https://support.microsoft.com/nl-nl/office/automatisch-afwezigheidsberichten-versturen-vanuit-outlook-9742f476-5348-4f9f-997f-5e208513bd67

Hoe pas ik mijn e-mail wachtwoord aan?

Stuur een e-mail naar klantenservice@linqxx.nl voor het aanpassen van uw wachtwoord. Dit kunt u niet zelf.

Maakt u gebruik van Office 365? Dan kunt u dit doen door in te loggen op de portal van office.

Heeft u ondersteuning nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@linqxx.nl of +31 (0)475 – 74 54 87.

Hoe stel ik mijn e-mailadres in op Outlook (Windows)?

U kunt uw e-mail overal ter wereld bekijken via onze webmail. Toch kan het fijn zijn om uw e-mailadres toe te voegen aan het e-mailprogramma op uw laptop, desktop en/of smartphone. In dit artikel leggen wij uit hoe u uw e-mailadres instelt in Outlook.

Stap 1. Start Outlook.

Stap 2. Klik op Bestand.

Stap 3. Klik op Account toevoegen.

Stap 4. Vul uw emailadres in. Outlook zal nu automatisch de instellingen proberen te laden. Klik op Verbinding maken.

Stap 5. Vul nu uw wachtwoord in en klik op Verbinding maken.

Stap 6. Hoera, uw account is succesvol toegevoegd! Outlook stuurt u automatisch een test-bericht en uw email komt binnen!

Foutoplossing Windows

Krijgt u na de bovenstaande stappen toch foutmeldingen, of ziet ue de email niet? Via deze stappen kunt u de server-instellingen controleren in Outlook op Windows.

Stap 1. Klik op Bestand.

Stap 2. Klik onder de accountgegevens op Serverinstellingen.

Stap 3. Controleer de accountinstellingen bij Inkomende e-mail. De instellingen die u hierin zou terug moeten zien zijn:

  • Gebruikersnaam: Dit moet uw emailadres zijn. In dit voorbeeld gebruiken we emailadres@domeinnaam.nl.
  • Wachtwoord: Dit moet uw email wachtwoord zijn. 
  • Wachtwoord onthouden: Deze optie is optioneel en kan u naar wens in- of uitschakelen.
  • Server: Dit moet in de meeste gevallen mail.domeinnaam.nl zijn (waarbij u domeinnaam vervangt door uw domeinnaam en extensie door de extensie zoals .nl of .com). Mocht u gebruik maken van G-Suite of Office 365 installaties voor de email zult u hiervoor de instellingen ontvangen van de beheerder.
  • Poort: Voor IMAP verbindingen is dit poort 993, voor POP3 is dit 995. We raden gebruik van IMAP, dus poort 993, aan.
  • Versleutelingsmethode: Dit moet SSL/TLS zijn.
  • Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen: Dit vinkje moet uitgeschakeld zijn.

Stap 4. Wanneer u in het vorige scherm op Uitgaande e-mail hebt geklikt, krijgt u een volgende scherm te zien. Controleer hier ook de instellingen.

  • Server: Dit moet in de meeste gevallen mail.domeinnaam.nl zijn (waarbij u domeinnaam vervangt door uw domeinnaam, en extensie door de extensie zoals .nl of .com). Mocht u gebruik maken van G-Suite of Office 365 installaties voor de email zult u hiervoor de instellingen ontvangen van de beheerder.
  • Poort: Dit moet poort 465 zijn voor verzending via de SMTP server.
  • Versleutelingsmethode: Dit moet SSL/TLS zijn.
  • Time-outs voor server: Deze optie kan u naar wens instellen, de standaardwaarde is voldoende.
  • Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) eisen: Dit vinkje moet uitgeschakeld zijn.
  • Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist: Dit vinkje moet ingeschakeld zijn. U kan hiervoor de eerste optie gebruiken, de gegevens zijn voor de verzendende server standaard gelijk.
Hoe stel ik mijn e-mailadres in op Outlook (MacOS)?

U kunt uw e-mail overal ter wereld bekijken via onze webmail. Toch kan het fijn zijn om uw e-mailadres toe te voegen aan het e-mailprogramma op uw laptop, desktop en/of smartphone. In dit artikel leggen wij uit hoe u uw e-mailadres instelt in Outlook.

Stap 1. Klik linksboven op Outlook, en vervolgens Voorkeuren.

Stap 2. Klik onder de Persoonlijke Instellingen categorie op Accounts.

Stap 3. Klik op E-mailaccount toevoegen.

Stap 4. Vul hier het emailadres in wat u wilt toevoegen aan uw Outlook mailclient, en klik op Doorgaan

Stap 5. Controleer uw email instellingen. Wanneer u gebruikt van de emailserver van LinQxx is dit standaard mail.domeinnaam.nl (waarbij u domeinnaam.nl vervangt door uw domeinnaam gevolgd door de extensie). Verder is het belangrijk dat u poort 993 (IMAP) en 465 beide met SSL ingeschakeld gebruikt.

 Stap 6. Zodra u op account toevoegen hebt geklikt krijgt u dit scherm te zien. Hoera! Uw account is succesvol toegevoegd en de mail komt nu binnen.

Hoe stel ik mijn e-mail in op mijn Android telefoon (Outlook)?

Nu u een eigen e-mailadres hebt wilt u vast overal bereikbaar zijn. In dit artikel leggen we uit hoe u uw e-mail kan toevoegen op uw Android telefoon. We maken onderscheid tussen het instellen op Outlook voor Android, en TypeApp.

Let op: Sommige Android telefoons maken gebruik van een eigen mailclient. Gebruik van deze mailclients is natuurlijk toegestaan, maar niet alle versies ondersteunen de nieuwste protocollen waarvan de mailservers gebruik maken. We kunnen het gebruik van Outlook of TypeApp aanraden.

Mededeling: We krijgen diverse meldingen dat er momenteel problemen zijn met de Outlook App. Bij het instellen geeft die aan dat er sprake is van een verbindingsprobleem. U kunt het beste in dit geval proberen om met TypeApp uw e-mail op te halen.

Stap 1. Open de Outlook app op uw telefoon, u krijgt nu het Aan de slag scherm te zien. Druk op Aan de slag om door te gaan naar het instellen van uw eerste e-mailaccount.

Stap 2. Er wordt u nu gevraagd om een account toe te voegen, hier voert u het e-mailadres in van uw e-mailaccount. In dit voorbeeld gebruiken wij emailadres@domeinnaam.nl. Druk hierna op Doorgaan, het kan even duren voor het volgende scherm geladen is.

Stap 3. U krijgt nu de vraag om wat voor type e-mail het gaat. Omdat voor het gebruik van meerdere apparaten IMAP aangeraden wordt drukt u hier op het type IMAP.

Stap 4. Op het scherm wat nu verschijnt staat uw e-mailadres al ingevoerd, het enige wat u nog hoeft in te voeren is het wachtwoord van uw e-mailaccount. Ook vult u een weergavenaam in en een omschrijving van het account.

Stap 5. Outlook zal nu automatisch alle instellingen qua poorten voor u instellen aan de hand van de autodiscover. Als alles gelukt is heeft u het account succesvol toegevoegd! Is dit het enige account wat u wilt toevoegen? Druk dan op Overslaan. Wilt u er meer toevoegen? Druk dan op Doorgaan.

Hoe stel ik mijn e-mail in op mijn Android telefoon? (TypeApp)

Nu u een eigen e-mailadres hebt wilt u vast overal bereikbaar zijn. In dit artikel leggen we uit hoe u uw e-mail kan toevoegen op uw Android telefoon. We maken onderscheid tussen het instellen op Outlook voor Android, en TypeApp.

Let op: Sommige Android telefoons maken gebruik van een eigen mailclient. Gebruik van deze mailclients is natuurlijk toegestaan, maar niet alle versies ondersteunen de nieuwste protocollen waarvan de mailservers gebruik maken. We kunnen het gebruik van Outlook of TypeApp aanraden.

Mededeling: We krijgen diverse meldingen dat er momenteel problemen zijn met de Outlook App. Bij het instellen geeft die aan dat er sprake is van een verbindingsprobleem. U kunt het beste in dit geval proberen om met TypeApp uw e-mail op te halen.

Stap 1. Open de TypeApp op uw telefoon en druk op de knop Aanmelden met e-mailadres.

Stap 2. Druk op Other Email.

Stap 3. Druk hierna op IMAP voor het type account.

Stap 4. In het scherm van Other Email voert u uw e-mailadres in en het bijbehorende wachtwoord, druk hierna op volgende.

Stap 5. TypeApp zal in de meeste gevallen automatisch de juiste instellingen laden voor IMAP met onbeveiligde verbinding.

Stap 6. Druk op het woord Geen bij Beveiliging en kies uit het menu wat nu verschijnt SSL/TLS.

Stap 7. Indien de Poort nog niet op 993 staat past u die daar nog naar aan.

Stap 8. U krijgt nu nog de instellingen voor de uitgaande mailserver. Standaard is dit onbeveiligd.

Stap 9. Druk op het woord Geen bij Beveiliging en kies uit het menu wat nu verschijnt SSL/TLS.

Stap 10. Indien de Poort nog niet op 465 staat pas je die daar nog naar aan.

Stap 11. Nu krijgt u nog de optie een Weergavenaam in te voeren met bijbehorende Beschrijving.

Stap 12. In het volgende scherm krijgt u nog de optie om uw instellingen voor Push Meldingen te beheren, dit zijn de meldingen op uw telefoon bij nieuwe berichten. U kunt hier zelf bepalen hoe u dit wilt instellen. Indien dit uw enige e-mailaccount is klikt u op Klaar, anders kiest u voor Voeg een ander account toe.

Hoe stel ik mijn e-mailadres in op de Outlook App? (iPhone)

U kan uw e-mail overal ter wereld bekijken via onze webmail. Toch kan het fijn zijn om uw e-mailadres toe te voegen aan het e-mailprogramma op uw laptop, desktop en/of smartphone. In dit artikel leggen wij uit hoe u uw e-mailadres instelt in de Outlook App.

Mededeling: We krijgen diverse meldingen dat er momenteel problemen zijn met de Outlook App. Bij het instellen geeft die aan dat er sprake is van een verbindingsprobleem. U kunt het beste in dit geval proberen om met TypeApp uw e-mail op te halen.

Stap 1. Start de Outlook App.

Stap 2. Vul uw e-mailadres in.

Stap 3. Klik op Account toevoegen.

Stap 4. Klik op Account handmatig instellen.

Stap 5. Klik op IMAP.

Stap 6. Vink Geavanceerde instellingen gebruiken aan.

Stap 7. Vul nu de volgende gegevens in:

  • E-mailadres: Hier voert u uw e-mailadres in.
  • Weergavenaam: Hier voert u de naam in van je account.
  • Beschrijving: Hier voert u iets zodat u het account herkent
  • IMAP-hostnaam: Hier voert u ‘mail.domeinnaam.nl’ in.
  • IMAP-gebruikersnaam: Hier voert u uw e-mailadres in.
  • IMAP-wachtwoord: Hier voert u het wachtwoord in van uw e-mailadres in.
  • SMTP-hostnaam: Hier voert u ‘mail.domeinnaam.nl’ in.
  • SMTP-gebruikersnaam: Hier voert u uw e-mailadres in.
  • SMTP-wachtwoord: Hier voert u het wachtwoord in van uw e-mailadres in.

Stap 8. Klik op Aanmelden.

Stap 9. Klik op Nu niet.

Stap 10. Klik op Overslaan.

Stap 11. Geef aan of u wel of niet meldingen wilt krijgen.

Stap 12. uw e-mail is nu toegevoegd aan de Outlook App en u kunt ermee aan de slag gaan.

Hoe stel ik mijn e-mail in op Windows Mail?

u kunt uw e-mail overal ter wereld bekijken via onze webmail. Toch kan het fijn zijn om uw e-mailadres toe te voegen aan het e-mailprogramma op uw laptop, desktop en/of smartphone. In dit artikel leggen wij uit hoe u uw e-mailadres instelt in Windows Mail.

Stap 1. Start Windows Mail.

Stap 2. Klik link onderaan op het tandwiel en vervolgens op ‘Accounts beheren’ in het menu ‘Instellingen’.

Stap 3. Klik op ‘+ Account toevoegen’ en vervolgens op ‘Geavanceerde configuratie’.

Stap 4. Klik op ‘Internet-e-mail’ en voer de volgende gegevens in:

  • E-mailadres. Voer hier het e-mailadres in dat u van ons heeft verkregen.
  • Gebruikersnaam. Voer hier hetzelfde e-mailadres in.
  • Wachtwoord. Voer het het wachtwoord in wat u voor het e-mailadres hebt verkregen.
  • Accountnaam. Geef het e-mailaccount een naam. Zo heeft u een goed overzicht van alle e-mailaccounts.
  • Uw berichten verzenden met deze naam. Voer hier de naam in die de ontvangers van uw e-mails moeten zien.
  • Server binnenkomende e-mail. Voer ‘mail.domeinnaam.nl’ in. *Domeinnaam is uw eigen domeinnaam
  • Accounttype. Selecteer hier ‘IMAP4’.
  • Server uitgaande e-mail (SMTP). Ook hier voert u ‘mail.domeinnaam.nl’ in.

Stap 5. Laat alle vinkjes aanstaan voor de opties die onderaan staan. Klik nu op ‘Aanmelden’. Het e-mailadres is nu toegevoegd aan Windows Mail.

Hoe kan ik een e-mailadres toevoegen in Gmail?

Als u een eigen Gmail-account hebt kan het handig zijn om al uw e-mail bij elkaar te hebben. Bij Gmail is het dan ook mogelijk om de e-mailadressen die u bij ons hebt aangemaakt als POP3 account toe te voegen. Zodoende ontvang u alle e-mails van uw e-mailadres in uw Gmail account.

Belangrijk: Dit artikel is verouderd, het is mogelijk dat de genoemde stappen niet (meer) werken. LinQxx levert geen support op de inhoud van dit artikel noch het gebruik van deze koppeling met Gmail.

Stap 1. Log in op Gmail

Stap 2. Klik op het Instellingen-icoontje

Stap 3. Klik op Instellingen.

Stap 4. Klik op het menu-item Accounts en import.

Stap 5. Klik op Een e-mailaccount toevoegen.

Stap 6. Vul uw e-mailadres in en klik op Volgende.

Stap 7. Selecteer E-mail importeren uit mijn andere account (POP3).

Stap 8. Klik op Volgende.

Stap 9. Vul de volgende gegevens in:

Gebruikersnaam: Vul hier uw e-mailadres in
Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord van uw e-mailadres in
POP-server: Vul hier de hostnaam aan van de mailserver. Gebruik hiervoor mail.domeinnaam.nl (vervang domeinnaam.nl met uw eigen domeinnaam).
Poort: 110 (zonder SSL) of 995 (met SSL)

Stap 10. Klik op Account toevoegen.

Stap 11. Selecteer Ja, ik wil e-mail kunnen verzenden als ..

Stap 12. Klik op Volgende.

Stap 13. Klik op Volgende stap.

Stap 14. Vul de volgende gegevens in:

SMTP-server: Vul hier de hostnaam aan van de mailserver. Gebruik hiervoor mail.domein.nl (vervang domein.nl met je eigen domeinnaam).

Gebruikersnaam: Vul hier uw e-mailadres in
Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord van uw e-mailadres in
Poort: 587 of 465

Stap 15. Klik op Account toevoegen.

Stap 16. Er is nu een e-mail naar uw e-mailadres gestuurd. Klik op de link in uw e-mail om te bevestigen dat u met dit e-mailadres ook wilt verzenden.