Skip to main content

Adverteren

U bent opzoek naar nieuwe klanten?

De meest efficiënte manier van adverteren van dit moment is adverteren via sociale media en in de zoekmachine Google. Een voordeel van het plaatsen van een advertentie in Google is het enorme bereik dat Google op dit moment heeft in Nederland en het buitenland. Via Facebook is het bijzonder interessant om in contact te blijven met uw (nieuwe) klanten.
Facebook en Google zijn veruit de meest gebruikte platformen van Nederland. Bij Google betaalt u met AdWords alleen als er mensen klikken op uw advertentie. Dat is niet zo met Facebook. Van beide platformen zijn de resultaten op voorhand in te schatten. De mensen die klikken op uw advertentie zijn mensen die hoogst waarschijnlijk interesse hebben in uw product of dienst. Welke dienst u ook kiest, LinQxx helpt u graag verder.

Direct advies nodig?

Wanneer u al weet wat u nodig heeft is direct contact wel zo gemakkelijk. Neem contact op met onze klantenservice via klantenservice@linqxx.nl of vul het “contact” formulier in.

Facebook

Adverteren op Facebook roept wellicht bij veel ondernemers weerstand op. Waarom zou u geld besteden aan een bedrijf dat al miljarden aan ons verdiend heeft? Denkt u ook dat adverteren op Facebook een bodemloze put is waar u geen enkel profijt van heeft? Dan wil ik u toch even vragen om verder te lezen. Want wat is nu eigenlijk de essentie van adverteren?
U bedenkt wat de inhoud, vorm en functie van uw advertentie moet zijn, de doelgroep en hoe u die het beste kunt bereiken. Wilt u naamsbekendheid, een product promoten of wilt u mensen bewegen tot een bepaalde actie? Het is zaak dat die personen exact op het goede moment dátgene te zien krijgen waar ze gevoelig voor zijn. Het ultieme scenario dus. En daar komt Facebook om de hoek kijken. Facebook maak namelijk gebruik van alle demografische (leeftijdsopbouw, geslacht, opleiding etc.) en geografische (locatie) informatie van zijn gebruikers. En dat is nou net wat u nodig heeft! De mogelijkheden om doelgroepen te bepalen op Facebook zijn eindeloos. Facebook is ook nog eens het krachtigste medium door zijn bereik van inmiddels bijna 11 miljoen gebruikers (februari 2019).
LinQxx kan u helpen uw bedrijf, product of evenement op Facebook te promoten. Daarvoor hebben we twee eenvoudige oplossingen.

Campagne

Al onze websites worden gemaakt met Joomla of met WordPress zodat u altijd voorbereid bent op wat eventueel in de toekomst nog gaat volgen. Zowel Joomla als WordPress is gemakkelijk uit te breiden en te koppelen met social media. Onze experts helpen u graag met het opzetten van de perfecte website. Met een ruime keuze uit designs en plug-ins zorgen wij er voor dat uw website volledig is afgestemd op uw eigen wensen.

Deel deze pagina!

Google AdWords (SEA)

Adverteren via de zoekmachine Google (Google Ads v/h AdWords), kan onmiddellijk een enorme impact hebben op de expansie van je onderneming. Het bereik dat Google in Nederland en wereldwijd heeft, is enorm. Het is nog steeds de meest gebruikte zoekmachine. In no time gaat je campagne online en is je advertentie zichtbaar op de telefoon, PC of tablet van jouw potentiële klanten.

Wat kan een Google AdWords Campagne voor jouw bedrijf betekenen?

  • Start onmiddellijk met een campagne met hoog rendement;
  • Volg de weg die je klant aflegt vanaf 1e click tot moment van aankoop;
  • Stem je bedrijfsstrategie af op de resultaten uit de statistieken;
  • Budget in control: Bepaal zelf wat je over hebt voor een nieuwe klant;
  • Tijd=geld! Maak gebruik van de zoekmachine specialisten van LinQxx.
“Adverteren op Google (SEA) is gebaseerd op het analyseren en sturen op cijfers. Samen bepalen we de targets; jij blijft 24/7 in control”.

Hoe werkt het?

Opzet en optimalisatie advertentie campagnes

1e stap: Strategie bepalen

Wat zijn jouw doelstellingen voor deze advertentiecampagne? Wat zijn de targets die je wilt halen en wat past het beste bij jouw (potentiële) klanten? Zodra dat helder in beeld is, bepalen we samen de te volgen strategie. Wij vertellen je duidelijk wat daarvan realistisch is qua haalbaarheid en wat niet.

Wil je meer sales, meer leads (informatie over een product of dienst), een nieuwe klantendoelgroep of een grotere naamsbekendheid? Dat kan door de cijfers te analyseren en daarop te sturen. Hoeveel personen belanden op je website, hoe lang kijken ze rond en welke pagina’s bezoeken ze? Door dat zichtbaar te maken en hierover maandelijks verslag aan jou uit te brengen, weet jij exact wat er op je website gebeurt en wat de revenuen zijn van de campagne.

2e stap: Data driven analyse

Hoe kan jouw advertentie nu opvallen tussen al die andere? Marketing wordt steeds meer gedreven aan de hand van data en inzicht. Inzicht in wat iemand precies wil, is uiterst waardevolle informatie en biedt volop kansen voor expansie en meer omzet. Cruciaal is dat de informatie van de bezoekers van je website juist geanalyseerd worden. We beschikken over smart tools waardoor snel te achterhalen is wat wel en wat niet rendement oplevert. Zo kunnen we een link maken met Google Analytics en de concurrentie ontleden. Heb jij klanten die hun aankopen alleen op bepaalde tijdstippen doen of alleen aan het begin van een seizoen? Dan gaan we jouw advertentiecampagne hierop afstemmen.

3e stap: Inrichting en lancering

Alle informatie die we in voorgaande stappen verzameld hebben, wordt gebruikt om de advertentiecampagne in te richten. Dat gebeurt op een professionele wijze en het is op elk moment mogelijk om datagericht de uitgezette koers bij te sturen. Dit werkt uiterst efficiënt en dus kostenbesparend. We nemen je mee naar de volgende stap: de lancering van de campagne.

4e stap: Optimaliseren

Met de inrichting van de campagne zijn we er nog niet. Optimalisering van de campagne is van cruciaal belang. Wat geeft het meeste resultaat? Wat zijn de zoekwoorden die het meeste opleveren en jou het minste kosten? Gebruiken we zoekwoorden die ons niks opleveren, maar ons wel veel geld kosten? Door continu monitoring en onderhoud van de campagne, realiseren we het meest optimale rendement.

5e stap: Uitbreiding

Zodra blijkt dat de campagne resultaten oplevert, is het mogelijk – uiteraard in overleg – de campagne uit te breiden. Dat wil zeggen dat het budget voor advertenties die winst genereren opgeschaald wordt en evt. gekopieerd kan worden naar een ander kanaal zoals bij voorbeeld Bing. Op die manier is het mogelijk de hele conversie te verhogen, dat wil zeggen: de acties waarvan je wilt dat de bezoekers van je website deze uitvoeren.