Hoe stel ik mijn e-mailadres in op Outlook (Windows)?

U kunt uw e-mail overal ter wereld bekijken via onze webmail. Toch kan het fijn zijn om uw e-mailadres toe te voegen aan het e-mailprogramma op uw laptop, desktop en/of smartphone. In dit artikel leggen wij uit hoe u uw e-mailadres instelt in Outlook.

Stap 1. Start Outlook.

Stap 2. Klik op Bestand.

Stap 3. Klik op Account toevoegen.

Stap 4. Vul uw emailadres in. Outlook zal nu automatisch de instellingen proberen te laden. Klik op Verbinding maken.

Stap 5. Vul nu uw wachtwoord in en klik op Verbinding maken.

Stap 6. Hoera, uw account is succesvol toegevoegd! Outlook stuurt u automatisch een test-bericht en uw email komt binnen!

Foutoplossing Windows

Krijgt u na de bovenstaande stappen toch foutmeldingen, of ziet ue de email niet? Via deze stappen kunt u de server-instellingen controleren in Outlook op Windows.

Stap 1. Klik op Bestand.

Stap 2. Klik onder de accountgegevens op Serverinstellingen.

Stap 3. Controleer de accountinstellingen bij Inkomende e-mail. De instellingen die u hierin zou terug moeten zien zijn:

  • Gebruikersnaam: Dit moet uw emailadres zijn. In dit voorbeeld gebruiken we emailadres@domeinnaam.nl.
  • Wachtwoord: Dit moet uw email wachtwoord zijn. 
  • Wachtwoord onthouden: Deze optie is optioneel en kan u naar wens in- of uitschakelen.
  • Server: Dit moet in de meeste gevallen mail.domeinnaam.nl zijn (waarbij u domeinnaam vervangt door uw domeinnaam en extensie door de extensie zoals .nl of .com). Mocht u gebruik maken van G-Suite of Office 365 installaties voor de email zult u hiervoor de instellingen ontvangen van de beheerder.
  • Poort: Voor IMAP verbindingen is dit poort 993, voor POP3 is dit 995. We raden gebruik van IMAP, dus poort 993, aan.
  • Versleutelingsmethode: Dit moet SSL/TLS zijn.
  • Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen: Dit vinkje moet uitgeschakeld zijn.

Stap 4. Wanneer u in het vorige scherm op Uitgaande e-mail hebt geklikt, krijgt u een volgende scherm te zien. Controleer hier ook de instellingen.

  • Server: Dit moet in de meeste gevallen mail.domeinnaam.nl zijn (waarbij u domeinnaam vervangt door uw domeinnaam, en extensie door de extensie zoals .nl of .com). Mocht u gebruik maken van G-Suite of Office 365 installaties voor de email zult u hiervoor de instellingen ontvangen van de beheerder.
  • Poort: Dit moet poort 465 zijn voor verzending via de SMTP server.
  • Versleutelingsmethode: Dit moet SSL/TLS zijn.
  • Time-outs voor server: Deze optie kan u naar wens instellen, de standaardwaarde is voldoende.
  • Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) eisen: Dit vinkje moet uitgeschakeld zijn.
  • Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist: Dit vinkje moet ingeschakeld zijn. U kan hiervoor de eerste optie gebruiken, de gegevens zijn voor de verzendende server standaard gelijk.
© | Alle rechten voorbehouden.
Powered by LinQxx.