• Home
  • Nieuws
  • Online omzet moederbedrijf Zara: 76%

Online omzet moederbedrijf Zara: 76%

De Spaanse Inditex-groep, het moederbedrijf van onder meer Zara, is goeddeels hersteld van de financiële klappen die het coronavirus sinds begin 2020 uitdeelt. Met name de online activiteiten laten sterke groei zien: 76 procent in de eerste negen maanden van dit jaar.

De webwinkels en digitale wederverkopers van Zara, Massimo, Bershka, Pull&Bear verwerkten dit jaar 44 procent meer bezoeken, maar zagen de verkopen nog harder stijgen. Meer klanten zijn nog meer producten van deze merken gaan kopen, zo laten nieuwe financiële cijfers van Inditex zien.

Door streng toezicht op de operaties en financiën te houden en met korte bevoorradingslijnen te werken, weet het de kosten laag te houden. Dat vertaalt zich naar een nettowinst van 671 miljoen euro voor de eerste negen maanden van dit jaar. Een groot deel daarvan komt op het konto van het derde kwartaal. In die periode kwam de winst uit op 866 miljoen euro.

De concernomzet kwam in het derde kwartaal uit op 6,1 miljard euro. Dat is veertien procent minder dan het jaar ervoor.

Het doel is om eind 2022 minstens 25 procent van de omzet te realiseren via digitale kanalen. Eind 2019 was dat veertien procent.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© | Alle rechten voorbehouden.
Powered by LinQxx.