• Home
  • Online Marketing via Facebook, Instagram en Google Ads

Online Marketing via Facebook, Instagram en Google Ads

Elke maand gebruiken 2,7 miljard mensen Facebook om in contact te komen met familie en vrienden of om interessante, nieuwe dingen te ontdekken. Wat is dan er lucratiever voor een webshop om in dit enorme potentieel nieuwe klanten te vinden en een relatie met hen op te bouwen? Elke keer dat iemand Facebook opent, kun je hen jouw nieuwste collectie aan kleding showen, inclusief schoenen, tassen en accessoires als sjaals, tassen en sieraden. De klant ziet meteen de prijs van het product dat hij aanwijst en met één klik zit hij in het bestelproces. Impulsaankopen maken het grootste deel uit van de omzet van dergelijke webshops. Facebook- of Instagramcampagnes zijn eenvoudig zelf op te zetten en met elk budget kun je jouw geïnteresseerde doelgroep bereiken. Advertenties worden namelijk weergegeven aan mensen die zeer waarschijnlijk interesse hebben in jouw diensten of producten, zodat je ook gegarandeerd goede resultaten boekt. Jij bepaalt je eigen doelstellingen en betaalt ook alleen daarvoor.
Bij LinQxx vertellen we je graag alles over de manier waarop de kosten voor de weergave van jouw advertentie wordt bepaald en hoe je een budget kunt instellen dat voor jouw bedrijf het meest geschikt is. Je betaalt nooit meer dan de limiet die jij zelf hebt opgegeven.
Google Ads (voorheen Google Adwords) is het online advertentieprogramma van Google. Bedrijven kunnen hiermee reclame maken via online zoekcampagnes, bannercampagnes, videocampagnes, shopping-campagnes en app-campagnes. Google Ads gebruikt het pay-per-clicksysteem (PPC). Dit betekent dat je als adverteerder pas betaalt voor je advertentie als iemand op je advertentie heeft geklikt. Je bepaalt zelf wat het maximumbedrag is dat je wilt betalen per aangeklikte advertentie. Zijn er meerdere adverteerders voor hetzelfde zoekwoord, dan worden de advertenties bovenaan geplaatst die het meest relevant zijn en die het hoogste bedrag per klik geboden hebben. Google schat op basis van je zoekwoorden wat je per klik moet betalen. Ook hier kun je een maximumbudget instellen en zodra je die limiet bereikt hebt, wordt de advertentie automatisch niet meer vertoond. Wil je informatie over Google Ads, bij LinQxx vertellen we je er graag meer over en helpen we bij het opzetten van je online marketing campagnes.
© | Alle rechten voorbehouden.
Powered by LinQxx.