• Home
  • Nieuws
  • Nationaal Social Media onderzoek: in het dagelijks gebruik groeien met name LinkedIn, YouTube en TikTok

Nationaal Social Media onderzoek: in het dagelijks gebruik groeien met name LinkedIn, YouTube en TikTok

WhatsApp is met 12,4 miljoen gebruikers nog altijd de populairste socialemedia-app in Nederland, gevolgd door Facebook en YouTube. Naast TikTok zijn de grootste stijgers Tumblr (24 procent groei), Pinterest (10 procent) en LinkedIn (6 procent), zo blijkt uit een telling van onderzoeksbureau Newcom onder ruim 7000 Nederlanders van 15 jaar en ouder.

Het vandaag verschenen Nationale Social Media onderzoek is begin 2021 voor het elfde jaar op rij gehouden. Het is het grootste onderzoek van Nederland naar het gebruik van Social Media.

Andere conclusies: In het dagelijks gebruik groeien met name LinkedIn, YouTube en TikTok. TikTok groeit hard en is onder jongeren Facebook al gepasseerd. En Instagram groeit nauwelijks meer onder de 40 jaar.

1,7 miljoen Nederlanders gebruiken inmiddels TikTok, bijna 2,5 keer zoveel als een jaar terug. Het dagelijks gebruik is zelfs verdrievoudigd.

Onder jongeren groeit TikTok het snelst. In de leeftijdsgroep van 15 tot en met 19 jaar nam het aantal gebruikers toe van 180.000 naar 490.000. Onder 20- tot en met 24-jarigen groeide het van 110.000 naar 360.000.

Gemiddeld zijn Nederlanders actief op 3,9 verschillende apps, tegenover 3,7 vorig jaar.

Socialemediagebruik in 2021

SOCIALE MEDIUM GEBRUIKERS +/-
WhatsApp 12,4 miljoen +3 procent
Facebook 10,4 miljoen +0 procent
YouTube 9,1 miljoen -1 procent
Instagram 5,9 miljoen +5 procent
LinkedIn 5,0 miljoen +6 procent
Pinterest 3,9 miljoen +10 procent
Twitter 2,9 miljoen +5 procent
Snapchat 2,6 miljoen -2 procent
TikTok 1,7 miljoen +149 procent
Tumblr 0,5 miljoen +24 procent

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© | Alle rechten voorbehouden.
Powered by LinQxx.