• Home
  • Nieuws
  • Marketing bij Triodos Bank: purpose, duurzaamheid & waardecreatie [podcast]

Marketing bij Triodos Bank: purpose, duurzaamheid & waardecreatie [podcast]

Triodos is een van de meest duurzame banken ter wereld. In 2018 stapte Maud Pinckers binnen als Head of Marketing. Ze leidt een team van 21 mensen, maar gelooft heilig in het hybride marketingteam. Hoe werkt zo’n team in de praktijk? En hoe sluit marketing naadloos aan bij de missie van Triodos Bank?

Hiep hiep hoera! We hebben veel dingen te vieren. Ten eerste, HelloMasters bestaat 2 jaar. Ten tweede, dit is onze 30ste podcast. Ten derde, dit is het begin van onze samenwerking met Frankwatching! Samen gaan we HelloMasters naar een nog hoger niveau tillen.

Dit vieren we vandaag met Maud Pinckers, de Head of Marketing bij Triodos Bank Nederland. Een open gesprek over Triodos Banks missie en de combi met marketing.

Triodos, een duurzame bank. Je kan er betalen, sparen, beleggen, een zakelijk krediet of hypotheek afsluiten. De missie begon met het steunen van duurzame ondernemers, toen conventionele banken dat niet konden of aandurfden.

Sinds 1980 is de onafhankelijke en groene bank gegroeid tot ruim 700.000 klanten, 17,7 miljard aan activa en actief in 5 landen. In 2020 tot meest duurzame merk van Nederland verkozen uit onderzoek van Kantar/BrandZ.

Wie is Head of Marketing van Triodos Bank?

Van brand manager en consultant tot HR-manager en uiteindelijk Head of Marketing. Maud heeft in 15 jaar tijd een veelzijdige loopbaan opgebouwd.

Ze begon ooit als consultant bij EY VOWDM om van alles te proeven in het bedrijfsleven. Daarna ging ze aan het werk als brand manager bij Alpro om het FMCG marketingvak te leren. Tussendoor leerde ze ook over het personeelsvak als HR-manager.

Accepteer cookies

In 2018 stapte Maud bij Triodos Bank Nederland binnen als Head of Marketing. Ze leidt een team van 21 mensen, maar gelooft heilig in het hybride marketingteam.

Waar ze het meest trots op is?

Marketing speelt echt nu een strategische rol binnen Triodos Bank. Klant en data gedreven werken heeft een steeds centralere plek.

In deze HelloMasters-podcast vertelt Maud over:

  • De rol van marketing als een strategische partner binnen de groene bank.
  • De missie van Triodos Bank, en hoe marketing naadloos aansluit.
  • Waarom LinkedIn haar favoriete sociale medium is.
  • Haar visie op een hybride marketing team en hoe dit in de praktijk werkt.
  • Hoe Triodos toch groeit met een negatieve rente op spaarrekeningen.

HelloMasters is de podcast over marketing, strategie en teams. We praten met CMO’s en marketingleiders over het snel veranderende landschap. Luister deze podcast via Apple Podcasts en Spotify. Powered by HelloMaaS en Frankwatching.

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© | Alle rechten voorbehouden.
Powered by LinQxx.