• Home
  • Nieuws
  • Hoe Ace & Tate de brillenmarkt verstoort [podcast]

Hoe Ace & Tate de brillenmarkt verstoort [podcast]

Ace & Tate is een Nederlandse scale-up die de brillenmarkt verstoort. Wat is het geheim en hoe ziet hun omnichannel-strategie eruit? In deze HelloMasters Podcast ga ik in gesprek met de marketingdirecteur van Ace & Tate, Sean Peron.

“We noemen onszelf het brillenmerk voor generatie Y & Z, en brengen de ervaring tot leven met een bepaalde esthetiek waarvan we hopen dat deze onze klant zal inspireren.” zegt Sean Peron, marketingdirecteur. “We hebben geen stunts zoals ‘3 brillen voor de prijs van 1’.”

Een merk voor de jeugd

Met de focus op omnichannel is Ace & Tate zeker een merk voor de jeugd. Vanuit huis kun je een oogtest laten doen en een bril proberen. Allemaal online. Toch begint het met 70 winkels een bekende speler te worden in de detailhandel. Ace & Tate begon 7 jaar geleden en is actief in 10 landen met meer dan 700 medewerkers.

Sean is geboren in de VS, en een wereldburger die in 5 landen heeft gewerkt en gewoond. Voorafgaand aan Ace & Tate werkte hij als marketeer in mode / lifestyle voor iconische merken zoals G-Star RAW en Adidas.

“Brillen volgen me mijn hele leven”, zegt Sean. Hij werkte voor een ander brillenbedrijf en is nu bij Ace & Tate verantwoordelijk voor branding, campagnes, social media en de online multichannel-klantreis.

Ook werkt hij nauw samen met de oprichters om ideeën tot leven te brengen. Denk aan de circulaire campagne ‘re-frames’. Klanten kunnen refurbished brillen kopen via een samenwerking met de populaire Gen Z-app Depop.

Accepteer cookies

In deze HelloMasters-podcast leer je meer over:

  • Het geheim achter het succes van Ace & Tate, de merkpijlers en de marketingmix
  • Hoe het merk is overgestapt van alleen online naar omnichannel.
  • Hoe wordt gewerkt met beperkt budget. Spoiler: hun gratis draagtassen zijn misschien wel hun grootste troef.
  • Hoe Sean tot rust komt, inclusief een geweldige boekentip!

HelloMasters is de podcast over marketing, strategie en teams. We praten met CMO’s en marketingleiders over het snel veranderende landschap. Luister deze podcast via Apple Podcasts en Spotify. Powered by HelloMaaS en Frankwatching.

 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© | Alle rechten voorbehouden.
Powered by LinQxx.