• Home
  • Nieuws
  • Happy Idiots en Shimano winnaars van de Grote Prijs tijdens Dutch Search Awards

Happy Idiots en Shimano winnaars van de Grote Prijs tijdens Dutch Search Awards

Gisteravond vond de vijfde editie van de Dutch Search Awards plaats bij DeFabrique in Maarssen. Vanwege de corona maatregelen werd het dit jaar een event via livestream, maar hosts Ron Simpson en Saar Koningsberger maakten er een waar feest van. Zij reikten digitaal de 25 awards uit aan agencies, merken en professionals voor hun uitzonderlijke resultaten in 2020 op het gebied van search marketing in de BeNeLux.

De Grote Prijs ging dit jaar naar online marketingbureau Happy Idiots met de campagne die zij hebben uitgevoerd voor Shimano. Tijdens een live stemming gisteravond ontvingen zij van alle kijkers de meeste stemmen. Naast de Grote Prijs sleepten zij dit jaar nog vier andere awards in de wacht. Ook voor Merkle bleek DSA’20 een goede editie. Ook zij wonnen 5 awards, waaronder de award voor ‘Beste Agency large’ en Merkle’s Raoul van Tol kreeg de meeste stemmen en ontving daarom de award voor ‘Beste Consultant van het Jaar’.

Bij Fingerspitz kon er ook een feestje gevierd worden gisteravond, zij wonnen de prijs voor ‘Beste Agency small’. In totaal ontvingen zij maar liefst zes awards, waaronder ook de prijzen voor de twee bonus categorieën ‘User Generated Content’ en ‘Meeste impact/COVID-19 campagne’. De gloednieuwe award voor ‘Beste Newcomer’ ging naar Searchify. Het team van de online dierenwinkel Pets Place, won de prijs voor ‘Beste In-house team’.

Veel nieuwe categorieën zagen dit jaar het levenslicht en de 73-koppige jury boog zich over een recordaantal inzendingen om de winnaars te bepalen voor de 25 Dutch Search Awards van 2020. Voor de vijf Excellence awards werd live geschakeld met de genomineerden die er thuis of op kantoor met behulp van de feestelijke items uit de DSA goodiebox een mooi feestje van hadden gemaakt.

Initiatiefnemer Tamer Saglambilek kijkt trots terug op een mooie jubileumeditie, die natuurlijk iets anders uitpakte door de Corona maatregelen. “Ik mis jullie en de vibe.” Zo begon hij zijn openingsspeech en vervolgde: ‘Ik voel me trots dat ik onderdeel uitmaak van een community die elkaar aanmoedigt, we delen allemaal een mooie energie die voortkomt uit enthousiasme en geloof in eigen kunnen. Dit is de onlosmakelijke kracht van onze industrie. We vieren deze energie met de Dutch Search Awards.”

Foto: Richard Ricciardi (cc)


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© | Alle rechten voorbehouden.
Powered by LinQxx.