• Home
  • Nieuws
  • Duits e-commerce naar 93 miljard euro

Duits e-commerce naar 93 miljard euro

‘Een tippingpoint’, zo noemt de Duitse brancheorganisatie bevh voor verkopers op afstand het jaar 2020. Opmerkelijk, zo op het eerste oog, omdat de digitale verkopen nauwelijks met 0,3 procent groeiden.

De nuance zit in het feit dat de verkoop van producten, dus van fysieke artikelen, met vijftien procent is gegroeid, maar de verkoop van digitale diensten met gekelderd met 53 procent. Niet vreemd, want de hele reis-, vervoers- en evenementenmarkt ligt op zijn gat.

Met name het vierde kwartaal komt goed uit de bus. De online omzetten stegen in die periode met 24 procent naar 27 miljard euro.

Het Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland laat in zijn jaarrapport zien dat e-commerce nu goed is voor bijna twintig procent van de detailhandelsomzet. Goed nieuws voor zijn achterban, want digitale verkopen hebben een hun positie in de economie verstevigd.

De helft (49%) van alle Duitse e-commerce wordt gerealiseerd op een site of app met marktplaatsmodel. Concreet: Amazon is marktleider en is drie keer groter dan de nummer twee. Al jaren.

Foto: mini malist (cc)


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© | Alle rechten voorbehouden.
Powered by LinQxx.