E-commerce
Consumentendata verzamelen
Het verzamelen van data over uw klanten is cruciaal. Iedereen is voortdurend op zoek naar relevantie en daarom willen bedrijven het liefst álles over hun klanten weten. Dit werd onlangs nog eens helder maar ook pijnlijk in beeld gebracht door de Netflix documentaire “The Social Dilemma”. Het volgen van mensen en hun gedrag is een mega verdienmodel geworden. Google en Facebook zijn erop uit u zo lang mogelijk vast te houden, want op die manier kunnen ze zoveel mogelijk data over u verzamelen. Zo weten ze op den duur precies hoe ze hun marketing op de meest effectieve manier kunnen inzetten.
Zorg dat je je klanten niet afschrikt!
Uiteraard wilt u met het verzamelen van klantdata uw klanten niet afschrikken. Steeds meer consumenten maken zich zorgen om hun privacy online en willen hier de controle op houden. Aan de andere kant delen consumenten meer informatie dan ooit tevoren. Ze zijn ook best bereid data te delen, maar willen dat dit transparant en op een eerlijke manier gebeurt. Wilt u uw klanten niet afschrikken dan is het belangrijk om bij het verzamelen van data geen weerstand op te roepen. Klanten willen niet gemanipuleerd worden. Ze reageren bijvoorbeeld vaak zelfs negatief op de zogenaamde retargeted banners. Dat zijn banners die producten laten zien waar ze immers al interesse in hebben getoond en het herhalen van die banners wekt alleen maar irritatie op. Het vergaren en gebruiken van data zonder dat het je klanten afschrikt, heeft dus de voorkeur. Wilt u weten hoe u het beste kunt omgaan met de privacy van je klanten? Bij LinQxx weten waar de grenzen liggen en helpen we u om de maximale waarde uit uw klantdata te halen.