• Home
  • Nieuws
  • ‘Bestedingen aan mobiele games en app groeien dit jaar 25 procent’

‘Bestedingen aan mobiele games en app groeien dit jaar 25 procent’

De uitgaven aan mobiele games en apps zullen dit jaar met 25 procent groeien tot 112 miljard dollar, althans volgens schattingen van mobiele data onderzoeker App Annie.

Zowel Apples iOS als Googles Android hebben qua omzet nieuwe hoogten bereikt. Terwijl 65 cent van elke dollar naar iOS ging, zullen de uitgaven in Google Play dit jaar met 30 procent groeien.

Mobiele app- en gamedownloads bedragen naar schatting dit jaar 130 miljard in iOS en Google Play, een stijging van 10 procent ten opzichte van een jaar eerder.

In gaming waren de opvallende successen Among Us, My Talking Tom Friends, Roblox en Call of Duty: mobile. My Talking Tom Friends was een van de weinige echt nieuwe games in de Top 10.

Een andere verrassing is dat Pokemon Go zeer veerkrachtig bleek, ontwikkelaar Niantic paste het spel zo aan dat rekening kon worden gehouden met anderhalve meter afstand.

De markten die de grootste groei vertonen voor iOS zijn de VS, Japan en het Verenigd Koninkrijk. De beste markten voor Android waren de VS, Zuid-Korea en Duitsland. Japan verdween uit de Top 3.

Het gebruik van zakelijke apps is met 200 procent gestegen dankzij vergadertools als Zoom Cloud Meetings. Tik Tok groeit ‘dramatisch’ naar mogelijk 1 miljard maandelijks actieve gebruikers in 2021. Disney+ deed het ook erg goed, dankzij shows als The Mandalorian en Mulan.

Het is geen verrassing dat mobiel groeide in een jaar waarin COVID-19 de wereld in zijn greep had. De groei laat ook zien dat bedrijven, merken en gamemakers zich moeten richten op mobiel om hun toekomstige groei te verzekeren, aldus App Annie.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© | Alle rechten voorbehouden.
Powered by LinQxx.